15 augustus 2018 zijn er aanpassingen geweest in de richtlijnen van het LCHV (GGD richtlijnen)
Hierbij werd al geadviseerd over het inktpaspoort.
Sinds 1 januari 2019 is het als Nederlandse tattoo shop VERPLICHT een inktpaspoort mee te geven aan de klant!
Met een inktpaspoort is namelijk makkelijk na te gaan welke tatoeageinkten er zijn gebruikt tijdens het zetten van jouw tattoo. Dit is erg belangrijk in het uitzonderlijke geval van bijvoorbeeld een allergische reactie op de tattoo inkt. In het geval van een reactie op tattooinkt is het inktpaspoort mee te nemen naar de arts, en zo kan de arts de gegevens van de inkt doorgeven aan de N.v.w.a.
Voor de tattoo artiest is het ook een erg handige methode om bij te houden bij welk project welke kleuren inkt zijn gebruikt. Of in het geval dat een andere artiest eerder werk af maakt. Voor jezelf een extra controle naar de tattooshop toe, doordat de tattoo artist alle gegevens van de inkt moet noteren, van merk tot leverancier, van batchnummer tot houdbaarheidsdatum. Zo kan er ook niet meer gesjoemeld worden met goedkopere tattooinkten e.d.
Al met al is het inktpaspoort 1 min extra administratief werk voor de tattooartiest met een groot aantal voordelen voor klant en diens veiligheid en gezondheid!
Let dus op dat je een inktpaspoort krijgt bij het zetten van een tattoeage!
Naast het ontvangen van een inktpaspoort zijn er meer verplichtingen van de shop naar de klant toe. Zoal o.a. het verplicht meegeven van tattoo nazorg informatie en het vooraf de klant informeren over alle risico’s van het tattoeren.
Uiteraard is het inktpaspoort gratis, en krijgt elke klant deze automatisch van ons mee!
Heb je meer vragen? Je kunt altijd op de dinsdagmiddag of donderdagmiddag binnen komen wandelen voor informatie of een intake.
Sweet Ink Tattoo Studio
de Vlouw 21
2611EW Delft
0634833266
info@sweetinkdelft.nl
1 thought on “Inktpaspoort bij Sweet Ink Tattoo Studio Delft”